پاسخ به اين سوال كه «چه ابزارها و عواملي باعث انگيزش خبرنگاران خبرگزاري ها براي فعاليت بهتر و درنتيجه، ارائه اخبار صحيح تر و دقيق تر و به يك معنا، ارتقاء كيفي اخبار مي شود» مسأله اصلي اين تحقيق است.
براي پاسخ به اين سؤال، چهار خبرگزاري كشور بر اساس اولويت تاريخ تأسيس انتخاب شده اند. خبرگزاري، يك سازمان خبري است كه وظيفه و مأموريت آن، جستجو، تحقيق، جمع آوري و تنظيم اطلاعات و پيام هايي است كه ضرورتاً بايد آنها را در مركزي انباشت نمايد و سپس اين اخبار را به مشتريان خود (روزنامه ها، راديوها، تلويزيون ها، مراكز اقتصادي و سياسي
و ...) ارسال كند. (ژان لويي، سروان شرايبر، «نيروي پيام»، (تهران، سروش1371)
اين تعريف را مي توان اين گونه تكميل كرد كه امروزه آحاد مردم نيز به مشتريان خبرگزاري ها افزوده شده اند و در واقع اين، تنها رسانه ها نيستند كه به عنوان واسطه، اخبار خبرگزاريها را به مردم مي رسانند بلكه بسياري از مردم از طريق شبكة اينترنت به طور مستقيم از اخبار خبرگزاري ها استفاده مي كنند و بنابراين حيطة مشتريان خبرگزاري ها بسيار گسترده تر شده و روز به روز نيز در حال گسترش است.
مبلغ قابل پرداخت 37,800 تومان
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا